Ben je op zoek naar een betrouwbare partner voor het ontwikkelen van een professionele webshop? Dan ben je bij Astute Agency aan het juiste adres! Wij zijn een digital marketing bedrijf gespecialiseerd in web development en webdesign. Onze focus ligt op het ontwikkelen van op maat gemaakte webshops die naadloos aansluiten bij jouw wensen en behoeften.
Maar wat kost het laten maken van een webshop bij Astute Agency? De kosten zijn afhankelijk van het gekozen abonnement. Voor het basisabonnement betaal je €250,- per maand en voor het plus abonnement €400,- per maand. In het basisabonnement zit onder andere een compleet webdesign, een betaal- en verzendsysteem en 5 pagina's. Bij het plus abonnement ontvang je onder andere een op maat gemaakt ontwerp, 8 pagina's en uitgebreide functionaliteiten. Of ga voor het meest uitgebreide en op maat gemaakte webshop met onbeperkt aantal pagina's, CMS items, externe intergraties en alle functies die je kunt bedenken. Wellicht is dit allemaal even veel om te verwerken dus laten we eerst even vertellen waar je op moet letten als je een webshop laat maken en wat er allemaal bij komt kijken.
Maar wat levert een professionele webshop nu eigenlijk op? Uit onderzoek van het CBS blijkt dat tot 2022 een groei van maar liefst 329,3% van de Nederlandse detailhandelsomzet uit online verkopen is geweest sinds 2015. Dit geeft aan dat een webshop een belangrijk onderdeel is van je business wat elk jaar groter en groter wordt. Bovendien biedt een webshop de mogelijkheid om je bereik te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken. Dit kan resulteren in meer omzet en groei van je bedrijf. En dat is wat je (meestal) wilt.
Ecommerce staat voor het online verkopen van producten of diensten via een website of webshop. Het is een belangrijk onderdeel van de digitale economie en biedt vele voordelen voor bedrijven. Ecommerce biedt de mogelijkheid om je bereik te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken, ook buiten je regio. Bovendien kun je als bedrijf een 24/7 verkoopkanaal aanbieden en het proces van kopen en betalen voor klanten eenvoudiger maken.
In 2020 groeide de Nederlandse ecommerce markt met maar liefst 7,6% tot een totaal van 26,6 miljard euro. Dit geeft aan dat ecommerce een belangrijk onderdeel is van de Nederlandse economie en dat de potentie voor groei nog altijd aanwezig is.
Je hebt zeer waarschijnlijk het woord 'Shopify' al voorbij zien komen in je zoektocht naar een webshop laten maken. Maar wat is het en waarom is het zo groot? Shopify is een van de meest populaire e-commerce platforms ter wereld en wordt gebruikt door meer dan 1,7 miljoen bedrijven. Het biedt een volledig gehoste oplossing voor het opzetten van een webshop en heeft tal van handige functies zoals voorraadbeheer, betalingsverwerking en verzending. Daarnaast zijn er duizenden apps beschikbaar waarmee je je webshop nog verder kunt uitbreiden.
Maar waarom is Shopify zo'n goede tool voor je webshop? In het kort, het is gemakkelijk te gebruiken en heeft een grote gemeenschap van ontwikkelaars en gebruikers die je kunnen helpen met eventuele problemen. Daarnaast is het platform volledig geoptimaliseerd voor mobiel en is het SEO-vriendelijk, wat betekent dat je gemakkelijk gevonden kunt worden door zoekmachines zoals Google. Klinkt als een perfect plaatje toch? Maar waarom dan toch voor Astute Agency kiezen in plaats van het zelf uitvogelen op Shopify? Dat zal ik zometeen voor je uitleggen!
Dit is bijna hetzelfde verhaal als bij Shopify, je hebt vast wel eens van WooCommerce gehoord of ergens er over gelezen tijdens je zoektocht. Maar wat is het en waarom wordt dit gebruikt? WooCommerce is een plugin voor WordPress, waarmee je een webshop kunt bouwen en beheren. Het is een van de meest populaire e-commerce platformen en wordt gebruikt door miljoenen webshops over de hele wereld.
WooCommerce biedt veel functies die je nodig hebt om een succesvolle webshop te runnen, zoals productbeheer, winkelwagen en afrekenen, voorraadbeheer, verzending en betalingsopties. Het is ook te gebruiken en aan te passen als je geen tot weinig technische kennis hebt. Maar waarom kiezen wij dan niet voor WooCommerce?
Een aantal redenen om toch niet hiervoor te kiezen. WooCommerce heeft echt beperkte schaalbaarheid. Het werkt prima voor kleinere webshops maar als je al iets wilt opschalen en comlexere webshops wilt maken loop je al tegen het feit aan dat de webshops trager worden, er meer fouten vertonen & veel extra kosten in de vorm van vele verschillende plugins & development uren aan te pas komen. De ondersteuning hierin vanuit Woocommerce is in vele gevallen zeer beperkt indien het uberhaupt aanwezig is. Je kan afhankelijk zijn van forums en online documentatie. En als laatste er zijn redelijk veel beveiligingsrisico's, WordPress, waar WooCommerce op draait, heeft vaak beveiligingsupdates nodig om gaten te dichten. Wanneer je niet update is jouw webshop kwetsbaar voor hackers en malware. Wanneer je wel update werken in veel gevallen sommige van de plugins niet meer. Indien je een goed draaiende & veilige webshop in gedachten hebt wil je dit echt niet.
Je wilt als webshop graag dat mensen echt overgaan tot aankoop in plaats van alleen maar kijken. Helaas is het overgrote deel van je bezoekers alleen oriënterend aan het kijken of wellicht niet eens geïnteresseerd. Als je het aantal gebruikers die overgaan tot aankoop wilt verhogen moet je aan CRO doen. Maar wat is dit? CRO staat voor conversion rate optimalisation. Dit is het proces van het verbeteren van de conversieratio van jouw website. Dit betekent dat je het aantal bezoekers dat overgaat tot aankoop of conversie wilt verhogen. CRO is belangrijk omdat het kan helpen om meer omzet te genereren zonder extra bezoekers te hoeven aantrekken. Klinkt helaas makkelijker dan het is.
Er zijn verschillende manieren waarop je CRO kunt toepassen op je webshop. Een daarvan is het optimaliseren van de gebruikerservaring. Dit betekent dat je ervoor moet zorgen dat jouw webshop gemakkelijk te navigeren is en dat de producten en informatie gemakkelijk te vinden zijn. Je kunt ook A/B-tests uitvoeren om te zien welke versies van pagina's beter converteren en deze vervolgens optimaliseren. Overgaan tot aankoop is een groot marketing en neurologisch proces. Ik wil je hier graag meer over vertellen in een andere blog. Die kan je hier lezen.
Als je een webshop wilt starten, zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld het platform waarop je je webshop wilt laten draaien. Bij Astute Agency zijn we gespecialiseerd in twee platformen: Webflow en Shopify.
Met Webflow kunnen wij een mooie en moderne, op maat gemaakte & super snelle webshop voor je bouwen die goed gevonden wordt in Google. Met deze optie heb je een unieke website die helemaal aansluit bij jouw wensen op het gebied van design en gebruikers ervaring. Shopify aan de andere kant bied het gebruiksvriendelijkste ecommerce back-end systeem ter wereld dat word gebruikt door veel van de allergrootste webshops ter wereld. Het back-end systeem van Shopify bied mogelijkheid tot veel automatiseringen & conversie optimaliserende functies.
Nu horen wij jou denken: 'Kan ik niet kiezen voor een Webflow webshop met Shopify ecommerce back-end systeem?' Het antwoord is ja! Wij hebben namelijk een integraties ontwikkeld die het mogelijk maakt de twee platformen aan elkaar te verbinden voor het aller beste resultaat voor jouw webshop.
Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op en wie weet spreken wij elkaar binnenkort!
Het is nu echt tijd voor actie. Neem contact op en daag ons uit met jouw project.
Daag ons uit